Peneram Comel . . . Secomel Tuannya?

Alahai….tajuk nye pun. Tak mengalah! hihi . . .

Semalam Rayna ada dapat mesej dari orang Brunei. Dia minta Rayna ajar buat kuih peneram ni. Sebenarnya resipi kuih peneram di Malaysia tak jauh beza pun dengan yang di Brunei. Cuma bentuk sahaja sedikit berbeza. Orang Brunei buat kuih ni lebih berseni.

 

Kalau di Brunei, kuih ni dipanggil ‘Ardam’. Di Malaysia nama komersial nya Peneram lah 🙂

Rayna ada juga jual doh peneram ni. Ramai yang minta nak doh sahaja sebab nak makan panas-panas goreng sendiri kat rumah. Untuk doh sahaja RM 20.00 (500gm atau 1/2 kilo doh).

Nak order peneram yang dah siap, memang Rayna ambik order setiap hari. Postage juga setiap hari.

HARGA: RM 9.00 sahaja (1 peket : 30 biji)

Bagi kedai-kedai makan yang nak Rayna letak kuih peneram ni di kedai juga tak ada masalah. Sebab Rayna akan letak dalam balang cantik2. Macam gambar bawah ni:

Call / whatsap je Rayna

016 349 5006

Jumpa lagi nanti ye. Rayna nak siapkan video untuk ajar orang buat Peneram ni . hihi..

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2018 Vogue!. All Rights Reserved